Günde 5 TL'ye Facebook Reklamları İle Neler Yapabilirsiniz ?

Hemen hemen her fikrin sosyal medya aracılığıyla hedef kitleye ulaştırılması artık çok kolay bir yöntem haline geldi. Ancak hala daha sosyal medya kanallarına girememiş, girse de reklam seçeneklerini doğru değerlendirmeyen, reklamlardan gözü korkan bir kitle ile karşı karşıyayız.



Oysaki en etkin sosyal medya kanalı olarak bildiğimiz Facebook’da, düşük bütçeler ile belirli bir kitleye kolayca ulaşmanız mümkün. Facebook reklamlarının oldukça maliyetli olduğu görüşü nereden çıktı tahmin etmek zor ancak günlük yalnızca 5 TL harcayarak bile Facebook reklamları ile bir yerlere gelmek mümkün.

İki farklı yöntem şeklinde Facebook reklamları için günlük 5 TL harcayarak bakın neler yapabilirsiniz:

1. Yöntem

Harcama Planı:

2 içerik öne çıkarma ( Her biri 1,5 TL )

1 sayfa beğenisi artırma ( 2 TL )


2. Yöntem

Harcama Planı:

3 içerik öne çıkarma ( 1,5 TL’lik iki içerik, 2 TL’lik bir içerik)

Şimdi bu harcama planı ile içeriklerimizi doğru kişilere ulaştırmaya geçmeden önce dikkat etmeniz gerekenleri belirleyelim:

Hedef kitlenizi belirleyin
Hedef kitlenizin neleri takip ettiği, nelerden hoşlandığını belirleyin
Rakiplerinizin Facebook sayfalarını belirleyin
Reklam çıkmak istediğiniz marka veya projeniz için yukarıdaki adımları belirleyip not alın. Markanız için sosyal medyada yola çıkarken kimleri hedeflediğinizi, hedef kitlenizin ilgi alanlarını ve rakiplerinizi bildiğinizi farz ederek devam ediyorum.

Harcayacağımız bütçe oldukça kısıtlı olduğundan bu bütçe ile ne kadar çok kişiye ulaşabilir, ne kadar çok kişiye sayfamızı beğendirebilirsek o kadar kar etmiş olacağız.


İçerik Öne Çıkarmada Nelere Dikkat Etmek Gerekir



İçerik öne çıkarma Facebook reklamları ile bilinirliği artırmanın en kolay yoludur ancak kalıcı olmak isteniyorsa Facebook kitlenizi de büyütme üzerine çalışmalar yapmak daha doğru olacaktır. Burada önümüze iki seçenek çıkıyor. İçerik öne çıkarma planı ile projenizi daha fazla kişiye göstermek mi yoksa sayfanızın beğenilerini artırarak sabit bir kitleye sahip olmak mı?

Bunun karanını vermek aslında oldukça basit. Ürün, hizmet gibi insanların anlık ihtiyaçlarına cevap veren proje ve markalarınız için içerik öne çıkarma planı, haber paylaşımı, sosyal aktiviteler gibi daha etkileşimli ve sürekliliği olan proje ve markalarınız için sayfa beğenisine yönelik çalışma planı tercih etmek daha karlı olacaktır.

İçerik öne çıkarma sırasında dikkat etmeniz gerekenler ana hatları ile şu şekildedir:


  • Öne çıkardığın içerik konusuna uygun kaliteli bir görsel
  • Görsel boyutlarının kare olması
  • Marka, proje bilgileri veya etkileşim yaratacak aksiyon cümlesi
  • Görsel şablonu hazırlanması

Bu adımları kitlenizin hangi tarz görsellerde daha çok etkileşime geçtiğini zaman içerisinde oturtacak buna göre devam edeceksinizdir.

Hedef Kitle Belirleme En Önemli Adım




Facebook reklamları için en önemli adım hedef kitlenizi iyi tanımak ve buna göre sosyal medya stratejisi çıkartarak devam etmektir. Hedef kitlenizin zaman içerisinde farklı sosyal medya kullanıcıları ile etkileşime girdikçe değişmeye başladığını ancak temelde aynı kaldığını siz de fark edeceksiniz.

Hedef kitlenize yönelik yaptığınız çalışmalarda kullanıcın etkileşime gireceği, seveceği ve paylaşımınızdan dolayı marka veya proje adınızı ve içeriğinizi unutmayacağı bir izlenim yaratmak çok önemli. Bunun için de hedef kitlenizin tam da aradığı şeyleri gerektiğinde kurumsal bir dil ile gerektiğinde tamamen hayatlarından komik bir parça ile sunmanız gerekecektir.

Peki Facebook reklamları ile projenizi sunacağınız ve bilgi vereceğiniz hedef kitlenizi belirlerken nelere dikkat etmek, hangi noktalar üzerinden ilerlemek gerekiyor:


  • Hedef kitlenizin yaş aralığı
  • Markanız ve markanızın ilgili olduğu konular
  • Rakip markaların Facebook sayfaları
  • Hedef kitlenizin yaş ve cinsiyet aralığına göre ilgi alanlarını içeren sayfalar

Bunların tamamını hedef kitle analizi içerisinde belirlemeniz, buna göre Facebook reklamları çıkmanız düşük bütçe ile yüksek etkileşim elde etmek için en can alıcı nokta.

Tüm bu değerleri belirledikten sonra yukarıda da belirtilen adımları takip ederek ilk çalışmanıza başlayabilirsiniz. Çalışmalarınıza başladıktan sonra ilk birkaç günlük süre içerisinde hem görsel hemde metin kısımlarında farklı konseptleri denemeyi, konu-içerik ilişkisini değiştirmeyi ve en ideal etkileşim noktanızı bulamaya çalışın.

Birkaç gün içerisinde belirli içeriklerin daha çok etkileşim gösterdiğini, insanların ufak yorumlar atarak bilgi almaya başladığını fark ettiğiniz an sosyal medya bilinirliğinizi artırmak için ilerleyeceğiniz yöntemi bulmuş olacaksınız.


Beni dinleyip :) Okuduğunuz için teşekkür ederim..!

Bide arkadaşlar sizlerden tek ricam.Okuduğunuz YAZI - KONU'larımızın altına YORUM - GÖRÜŞLER'inizi paylaşmanızdır.Bu em benim hemde site'mizi ilk sıralarda görmemiz için çok önemlidir..!İyi zaman geçirmeniz dileğiyle TEŞEKKÜRLER..!

2 yorum:

  1. 5 TL ile neler yapılabiliceğini ilk kez bu kadar şaşırdım cok super ve mukkemel bır konu ve paylaşım olmuş böyle siteler kalmadı denebilicek kadar az.Çok saolun

    YanıtlaSil
  2. Çok saolun öncelikle değerli yorumunuz için.Yanlız böyle siteler kalmadı tarzınke cümleleri tercih etmem.Bir çok kişi paylaşır fakat içinde istek sevgi sini katarak bu iş çıkar.Saolun

    YanıtlaSil